Scenariusz „Wyjdź poza czarno-biały świat" świetnie sprawdzi się w młodszych klasach, a „Między TAK i NIE” w klasach VII–VIII szkoły podstawowej oraz w szkole ponadpodstawowej. Read More
Publikacje zawierają m.in. scenariusze zajęć z analizy obrazu (zdjęcia wybitnych europejskich fotografów i fotografek), propozycje warsztatów pisarskich oraz ćwiczenia uczące wrażliwości i kompetencji międzykulturowych. Znajdziecie tu również omówienie ważnych tematów z życia społecznego i wyzwań współczesnego świata. Read More
Materiał prezentuje cztery kroki do porozumienia i zachęca do przeprowadzenia na lekcji ćwiczenia bazującego na metodzie porozumienia bez przemocy (NVC – Nonviolent Communication). Read More
Scenariusze lekcji dla klas V–VIII szkół podstawowych oraz dla szkół ponadpodstawowych. Pozwalają doświadczyć empatycznego patrzenia na ludzi. Dzięki temu rozwijają w uczniach i uczennicach umiejętność budowania porozumienia z osobami o odmiennych poglądach, pochodzeniu etnicznym czy doświadczeniu życiowym. Read More
Materiał porusza problematykę edukacji dzieci i młodzieży o innym pochodzeniu niż polskie, osób z doświadczeniem migracyjnym oraz przedstawicieli i przedstawicielek mniejszości narodowych i etnicznych. Omawia adaptację kulturową, rozwiązania prawne i praktyczne rozwiązania w codziennej pracy z grupą wielokulturową. Read More
Klub dla młodzieży w wieku 13–18 lat założony przez Fundację Równie w Miejskiej Bibliotece Publicznej przy ul. Matki Teresy z Kalkuty 8. Działa w poniedziałki, środy i piątki w godz. 17.00–20.00 w bibliotece, a w soboty w godz. 10.00–13.00 organizuje wyjścia na miasto. Read More
Oferowanych jest pięć różnych szkoleń: szkolenie z wyrównywania szans edukacyjnych; etyka słowa – równościowy język w pracy nauczycielskiej; szkolenie z uważnego słuchania i rozumienia emocji oraz potrzeb kadry nauczycielskiej i osób uczących się; kształtowanie postaw i strategii równościowych wśród kadry nauczycielskiej; od wykluczenia po afirmację. Postawy wobec inności i obcości w literaturze (warsztat dla osób nauczających języka polskiego) Read More
Materiały z projektu Strefy WolnoSłowej, który porusza kwestie związane z tematem przemocy wobec mniejszości kulturowych, narodowościowych i religijnych. Read More
- Co obniża poziom lęku?
- Jak rozmawiać z polskimi uczniami o wojnie?
- Jakie formy zaangażowania w pomoc Ukrainie proponować uczniom?
- W jaki sposób przygotować klasę i szkołę na przybycie uchodźców?
- Skąd czerpać pomysły na zajęcia, integrację i nauczanie dzieci z Ukrainy? Read More
Materiał informacyjny Ośrodka Rozwoju Edukacji (20 stron), opracowany przez Jolantę Rafał-Łuniewską, zawierający najważnejsze zmian w prawie oświatowym, ofertę szkoleniową ORE i propozycje działań, które mogą podjąć nauczyciele w pracy z uczniami z Ukrainy. Read More
Publikacja zwraca uwagę na obecność w Polsce młodzieży z doświadczeniem migracji. Przedstawia przykład działania skierowanego do tej grupy – program zajęć edukacyjno-integracyjnych, w ramach którego młode osoby mieszkające w Warszawie, ale pochodzące z krajów poza Unią Europejską opracowały autorskie komiksy. Prace obrazują spojrzenie autorek i autorów na ich sytuację w Polsce oraz doświadczenie migracji. Read More