Skopiowano
Uniwersytet Warszawski
31 lipca 2022

„Asystentura międzykulturowa w szkole”

Studia podyplomowe na Uniwersytecie Warszawskim, które ruszą w roku akademickim 2022/2023.
Skopiowano
Ukraiński Dom
31 lipca 2022

Kanał informacyjny w języku ukraińskim

Kanał na YouTube zawiera praktyczne wskazówki dotyczące różnych aspektów życia w Polsce i funkcjonowania w ramach prawnych i w różnych strukturach społecznych, m.in zapisy dzieci do żłobków, przedszkoli i szkół czy adaptacja najmłodszych w przedszkolu.
Skopiowano
Polska Akcja Humanitarna
31 lipca 2022

Pomocnik „Reagowanie na dyskryminujące słowa”

Publikacja przeznaczona dla nauczycieli i edukatorów jako pomoc w reagowaniu na trudne sytuacje podczas moderacji dyskusji związanych z edukacją globalną.
Skopiowano
Polska Akcja Humanitarna
31 lipca 2022

Bazgrolnik „Świat i ja”

Zadania dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, skoncentrowane na zmianie stereotypowego myślenia o problemach świata, kształtowaniu postawy sprawiedliwości i solidarności oraz promowaniu takie wartości, jak odpowiedzialność, szacunek i otwartość.
Skopiowano
Druha We Mnie Masz
31 lipca 2022

Program „Druha we mnie masz”

Program stworzony przez polską młodzież w celu niesienia pomocy ukraińskim rówieśnikom i rówieśniczkom (licealistom/ licealistkom oraz studentom/ studentkom). Działania skupiają się na dwóch obszarach: zwykłego przyjacielskiego wsparcia (w formie rozmowy, spaceru, wspólnej kawy) oraz pomocy w szkole czy uczelni (zapoznanie z systemem edukacji, wsparcie przy rekrutacji, pomoc z zaaklimatyzowaniem się w nowym miejscu).
Skopiowano
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
31 lipca 2022

Dobry start uczniów z doświadczeniem migracji w szkole

Doktor Beata Katarzyna Jędryka z Uniwersytetu Warszawskiego w swoim artykule umieszczonym w czasopiśmie „Języki obce w szkole” (numer 2/2022) diagnozuje i opisuje wyzwania oraz prezentuje autorską koncepcję intensywnego treningu językowego.
Skopiowano
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
31 lipca 2022

Czego potrzebuje współczesna szkoła wielokulturowa? Polszczyzna jako język szkolnej edukacji – refleksje nauczycieli oddziału przygotowawczego

Przedmiotem artykułu jest podsumowanie dwuletnich działań podjętych przez zespół nauczycielek i nauczycieli. Celem tych działań była pomoc dzieciom w jak najszybszym opanowaniu polszczyzny jako języka szkolnej edukacji. Umiejętności komunikacyjne, choć ważne, nie są bowiem wystarczające do osiągnięcia sukcesu edukacyjnego.
Skopiowano
Stowarzyszenie Na Styku
31 lipca 2022

Gra symulacyjna „Poczuj się jak migrant”

Gra, która powstała w Gdańsku z okazji Międzynarodowego Dnia Migrantów, przeznaczona jest dla uczniów klas piątych, szóstych, siódmych i ósmych. Ta innowacyjna edukacyjna zabawa fabularna dotyczy migracji, a przygotowana została do bezpłatnego wykorzystania przez szkoły.
Skopiowano
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń
30 lipca 2022

„Inny w polskiej szkole. Poradnik dla nauczycieli pracujących z uczniami cudzoziemskimi”

Poradnik z 2010 roku zawiera kwestie dostosowania treści, oceniania, przykładowe scenariusze lekcji wychowawczych, przykłady dobrych praktyk i przykładowe karty informacyjne (dokumentacja szkolna).
Skopiowano
Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku
30 lipca 2022

Nowy uczeń w klasie, czyli lekcje wychowawcze

Zbiór linków do materiałów edukacyjnych i przewodników dla nauczycieli dotyczących kompetencji międzykulturowych.
Skopiowano
UNHCR
30 lipca 2022

„Nie Tylko Liczby”

Podręcznik i zestaw pomocy dydaktycznych do nauczania o migracji i uchodźctwie w Europie. Zestaw ma na celu ułatwienie nauczycielom angażowania młodzieży w wieku 12–18 lat w problematykę migracji i uchodźstwa.
Skopiowano
Ośrodek Rozwoju Edukacji
30 lipca 2022

Zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów z Ukrainy. Jak na nie odpowiadać?

Materiał informacyjny Ośrodka Rozwoju Edukacji (20 stron), opracowany przez Jolantę Rafał-Łuniewską, zawierający najważnejsze zmian w prawie oświatowym, ofertę szkoleniową ORE i propozycje działań, które mogą podjąć nauczyciele w pracy z uczniami z Ukrainy.
Skopiowano
Zintegrowana Platforma Edukacyjna
30 lipca 2022

„Przygody Innego. Bajki międzykulturowe na rzecz integracji dzieci cudzoziemskich”

Program edukacyjny wspierający proces przygotowania dzieci w wieku 6–9 lat do spotkania z Obcym/Innym i tym samym integracji dzieci cudzoziemskich, które mieszkają w Polsce.
Skopiowano
Zintegrowana Platforma Edukacyjna
30 lipca 2022

Kompetencje międzykulturowe

Materiały edukacyjne dla rad pedagogicznych pod redakcją Marzeny Rafalskiej
Skopiowano
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
30 lipca 2022
Skopiowano