Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
1 sierpnia 2022

Artykuł „Praca z emocjami towarzyszącymi rozmowom o uchodźcach”

Krótki materiał metodyczny autorstwa Dominiki Cieślikowskiej.
Skopiowano
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
1 sierpnia 2022

Wsparcie psychologiczne dzieci i ich opiekunów z Ukrainy

Wsparcie bezpośrednie Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę w Gdańsku i Warszawie oraz wsparcie telefoniczne, webinary, materiały edukacyjne i rekomendacje.
Skopiowano
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
1 sierpnia 2022

Telefon zaufania 116 111

Od poniedziałku do piątku między godziną 14.00 a 18.00 przy telefonie zaufania dla dzieci i młodzieży dyżurują psychologowie i psycholożki posługujący/e się językami ukraińskim i rosyjskim, by rozmawiać z młodymi ludźmi, którzy przybyli z Ukrainy do Polski po wybuchu wojny.
Skopiowano
Fundacja Twarze Depresji
1 sierpnia 2022

„Twarze depresji dla szkół”

Szkolenie dla tysiąca nauczycieli i nauczycielek uczących m.in. dzieci z Ukrainy, przygotowywane przez Fundację „Twarze depresji”. Odbędzie się w dniu 07.09.2022 online.
Skopiowano
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
1 sierpnia 2022

Podstawowe zasady ochrony dzieci przed krzywdzeniem w sytuacji kryzysu humanitarnego

Mają one zapewnić dzieciom z doświadczeniem uchodźczym lepszą ochronę przed krzywdzeniem w miejscach tymczasowego pobytu.
Skopiowano
Stowarzyszenie Interwencji Prawnej
1 sierpnia 2022

Broszura „Dziecko bez opieki w Polsce i Ukrainie. Prawo i instytucje: podstawowe zagadnienia”

Broszura składa się z dwóch części, z których pierwsza opisuje zagadnienia opieki i kurateli nad dziećmi w Ukrainie, a druga pieczę zastępczą nad dziećmi w Polsce. Opracowanie jest zbiorem najważniejszych informacji na temat opieki nad ukraińskimi dziećmi w Polsce, które w prosty i przejrzysty sposób przedstawia istniejące w obu systemach prawnych instytucje.
Skopiowano
Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku
1 sierpnia 2022

Podstawy prawne regulujące prawa dziecka migranckiego

Opracowanie: Sylwia Kilanowska-Męczykowska. Obecność uczniów z doświadczeniem migracji reguluje prawo oświatowe i rozporządzenia MEN. Zbiór linków do tych dokumentów.
Skopiowano
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
1 sierpnia 2022

Fake news and misinformation in our social media.

Artykuł i scenariusz lekcji autorstwa Moniki Mojsiejonek. Dla uczniowiów starszych klas szkoły podstawowej (6–8) i uczniów szkół średnich.
Skopiowano
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
1 sierpnia 2022

Dementujemy fake newsy – gry planszowe offline i online

Artykuł i scenariusz lekcji autorstwa Celiny Świebockiej. Lekcja dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych.
Skopiowano
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
1 sierpnia 2022

Jak rozpoznać i zatrzymać rozpowszechnianie fake newsów

Artykuł i scenariusz lekcji autorstwa Łukasza Kamińskiego. Scenariusz lekcji dla uczniów szkół średnich.
Skopiowano
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
1 sierpnia 2022

Stop fake newsom, tak dla netykiety! Artykuł i scenariusz lekcji autorstwa Małgorzaty Paszkiewicz

Lekcja do klas 7 i 8 szkoły podstawowej oraz dla uczniów szkół średnich.
Skopiowano
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa
1 sierpnia 2022

Zjawisko dezinformacji – materiały edukacyjne NASK

Konspekt lekcji dla szkół ponadpodstawowych.
Skopiowano
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa
1 sierpnia 2022

Zjawisko dezinformacji – materiały edukacyjne NASK

Konspekt lekcji dla klas 5–7 szkoły podstawowej.
Skopiowano