Centrum Edukacji Obywatelskiej
Udostępnij
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
28 października 2024
Raport „Uczniowie i uczennice z Ukrainy w polskiej szkole – rok szkolny 2023/24”
Raport jest efektem przeprowadzonych przez pracownię Badania i Działania badań jakościowych. Raport pokazuje sukcesy i bariery integracji edukacyjnej a także określa, jakie obszary wymagają natychmiastowego działania.
Udostępnij
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
6 września 2024
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
26 marca 2024
Program „Polska-Ukraina. Razem w szkole”
W ramach projektu nauczyciele poznają metody skutecznego nauczania przedmiotów w różnorodnych klasach.
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
18 marca 2024
Uczniowie uchodźczy w polskim systemie edukacji. Co mówią nowe dane?
Raport opracowany przez Paulinę Chrostowską zarysowujący sytuację uczniów z Ukrainy w polskich szkołach. Stan na październik 2023 r.
Udostępnij
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
12 września 2023
Udostępnij
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
13 czerwca 2023
Samorząd to my! Jak uczniowie mogą wpływać na szkołę?
Webinarium także w języku ukraińskim
Udostępnij
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
2 czerwca 2023
„Odporna szkoła” dla nauczyciela
Zbiór webinariów wspomagających pracę nauczyciela, w tym poruszające tematykę klas wielokulturowych.
Udostępnij
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
11 maja 2023
„Odporna szkoła” dla nauczyciela
Zbiór webinariów wspomagających pracę nauczyciela, w tym poruszających tematykę klas wielokulturowych.
Udostępnij
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
11 maja 2023
Jak tłumaczyć uczniom problematykę wojny, migracji i uchodźctwa?
Poradnik dla nauczycieli przekazujący wiedzę dotyczącą tego w jaki sposób, w jakich warunkach i za pomocą jakich metod poruszać wyżej poruszone zagadnienia z uczniami w różnym wieku.
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
27 kwietnia 2023
Nowa wersja analizy danych ilościowych dotyczących obecności uczniów ukraińskich w polskich szkołach opracowana na danych z bazy PESEL oraz SIO przez Centrum Edukacji Obywatelskiej
Kilka najważniejszych danych z analizy:
ponad połowa dzieci uchodźczych w wieku szkolnym pozostaje poza polskim systemem edukacji; liczba uczniów w kolejnych miesiącach spada zamiast rosnąć (spadek o 10 000 osób od października 2023); tylko co piąty (22%) nastolatek w wieku ponadpodstawowym chodzi do polskiej szkoły; w ostatnich 6 miesiącach z polskiej szkoły zrezygnowało ponad 8% ukraińskich uczniów szkół średnich (odpadają tym częściej im bliżej matury); już 4% uczniów w Polsce to uchodźcy wojenni, gdyby do szkół zapisali się wszyscy, którzy są w Polsce byłoby ich aż 9%; oddziałów przygotowawczych (choć te pozostają często najlepszą formą integracji) jest coraz mniej, teraz uczy się w nich tylko 11 proc. uczniów; w co czwartej polskiej klasie jest już przynajmniej jedno dziecko z Ukrainy
Udostępnij
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
20 kwietnia 2023
Trudne sytuacje w klasie, w której są uczniowie i uczennice różnych narodowości
Webinarium pokazuje jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami, by zapewnić poczucie bezpieczeństwa wszystkim uczniom i uczennicom oraz jak przygotować się do pracy w klasie wielokulturowej.
Udostępnij
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
20 kwietnia 2023
Udostępnij
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
20 kwietnia 2023
Edukacja wielokulturowa
Publikacje poruszające tematykę migracji i różnorodności, wspierające nauczycieli w pracy w zmieniającej się rzeczywistości.
Udostępnij
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
12 kwietnia 2023
Kurs “Wsparcie ucznia w kryzysie”
Kurs internetowy dla nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych. Pomaga on radzić sobie z reakcjami na stres m.in. poprzez łatwe ćwiczenia uspokajające, które można wykonywać w ramach regularnej praktyki w klasie.
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
3 kwietnia 2023
Webinar: Przygotowanie lekcji, gdy w klasie są uczniowie, którzy słabo znają język polski
Odpowiada na pytania jak radzić sobie z problemami językowymi w szkole wielokulturowej, jednocześnie dbając o uczniów polskich i zapewniając wsparcie psychologiczno-pedagogiczne. Podpowiada jakie czynniki ułatwiają, a jakie utrudniają uczenie się i nauczanie uczniów–migrantów.
Udostępnij
Skopiowano