Zobacz także
18 lutego 2023
System edukacji na Ukrainie
Opis systemu szkolnictwa oraz uznawalności stopni wykształcenia i tytułów w Polsce. Read More
Skopiowano
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Środzie Wielkopolskiej
18 lutego 2023
Wielokulturowa szkoła
Materiały wypracowane w wielokulturowym zespole szkół w Środzie Wielkopolskiej dotyczące dobrych praktyk pracy z uczniami cudzoziemskimi. Przykłady statutu, zasad pracy z uczniem i pracy zespołu ds. wsparcia uczniów z doświadczeniem migracyjnym i inne. Read More
Skopiowano
Warszawska Szkoła Ukraińska
15 września 2022
Zapewnienie edukacji eksternistycznej ukraińskim dzieciom w Polsce
Instrukcja na podstawie zebranych najlepszych praktyk Read More
Skopiowano
14 września 2022
Otwieramy szkoły – jak stworzyć szkołę w biurowcu
W ramach akcji „Otwieramy szkoły” po wybuchu wojny na Ukrainie w dwa miesiące uruchomiono szkolę dla dzieci uchodźczych, realizującą ukraiński program nauczania. Szkoła, złożona z 11 klas, powstała w nietypowej przestrzeni, bo w warszawskim biurowcu. Read More
Skopiowano
Ministerstwo Edukacji i Nauki
5 września 2022
Infolinia na temat edukacji w polskich szkołach i uczelniach
Informacje dla osób z Ukrainy dotyczące rozpoczęcia lub kontynuacji edukacji w polskich szkołach i uczelniach są udzielane w języku ukraińskim, rosyjskim i polskim. Read More
Skopiowano
Instytut Educare
4 września 2022
Webinar: Wojna i dzieci. Jak rozmawiać i co robić?
- Co obniża poziom lęku?
- Jak rozmawiać z polskimi uczniami o wojnie?
- Jakie formy zaangażowania w pomoc Ukrainie proponować uczniom?
- W jaki sposób przygotować klasę i szkołę na przybycie uchodźców?
- Skąd czerpać pomysły na zajęcia, integrację i nauczanie dzieci z Ukrainy? Read More
Adaptacja kulturowa
Organizacja
Organizacja szkoły wielokulturowej
Szkoła wielokulturowa
Szkoła wielokulturowa
Webinaria
Webinaria i szkolenia
Udostępnij
Skopiowano
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń
1 sierpnia 2022
Praca z uczniem cudzoziemskim. Przewodnik dobrych praktyk dla dyrektorów, nauczycieli, pedagogów i psychologów
Publikacja z 2011 roku, zawierająca m.in. przykładowe procedury przyjęcia ucznia, diagnozę i monitorowanie postępów, przygotowanie klasy i szkoły, dobre praktyki i przykładowe lekcje języka polskiego jako obcego. Read More
Skopiowano
Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku
1 sierpnia 2022
Szkoła otwarta na uczniów z doświadczeniem migracji – rekomendacje dla dyrektorów
Prezentacja z warsztatów dla dyrektorów stojących przed trudnym zadaniem zorganizowania szkoły tak, by była ona otwarta na potrzeby nowych uczniów przybywających z zagranicy. Warsztaty odbyły się w ramach konferencji dedykowanej szczególnym potrzebom edukacyjnym uczniów, w tym cudzoziemskich, w Gdańsku w 2020 roku. Read More
Skopiowano
Fundacja EMIC
1 sierpnia 2022
Szkolny system integracji, czyli dobre praktyki pracy w środowisku zróżnicowanym pod względem kraju pochodzenia
Zestaw gotowych narzędzi oraz pomysłów do wykorzystania, podzielony na etapy zgodnie z chronologią roku szkolnego. Zestaw powstał na podstawie długoletnich doświadczeń kilku szkół podstawowych i stanowi element publikacji „Wielogłos. Integracja uchodźców w polskich gminach” (str. 337–395). Read More
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
18 lutego 2023
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
18 lutego 2023
Jak wprowadzić OK Zeszyt, który ułatwia uczniom z Ukrainy naukę w polskiej szkole?
OK zeszyt to sposób na zajęcia adaptacyjne pomagające odnaleźć się w nowej szkolnej rzeczywistości. Read More
Skopiowano
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli
18 lutego 2023
Numer specjalny pisma „Meritum Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny” dotyczący ukraińskich uczniów w polskich szkołach.
Pierwsze refleksje, wskazówki, doświadczenia. Zawiera również m.in. informacje o ukraińskim systemie nauczania, pomysły na zabawy integracyjne czy odnośniki do materiałów w Internecie. Read More
Skopiowano
Centrum Edukacji Obywatelskiej
18 lutego 2023
Film z webinarium: Jak zarządzać szkołą, w której są migranci, by służyła wszystkim?
Webinarium odpowiada na pytania jak pomóc uczniom z doświadczeniem migracji w polskich szkołach jednocześnie troszcząc się o polskich uczniów, a także jak wspierać nauczycieli oraz zapewnić pomoc pedagogiczną i psychologiczną wszystkim potrzebującym. Read More
Skopiowano