Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

Skopiowano
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
3 kwietnia 2023

Raport Eurydice: „Supporting Refugee Learners from Ukraine in Schools in Europe 2022”

Raport Sieci Informacji o Edukacji w Europie (Eurydice) o uchodźczych uczniach z Ukrainy w szkołach Europejskich w 2022 r. Zbiera systemowe rozwiązania i pomoc, której poszczególne państwa europejskie udzielają swoim szkołom w przyjmowaniu uczniów z Ukrainy.
Skopiowano
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
22 sierpnia 2022

Fake news and misinformation in our social media

Artykuł i scenariusz lekcji autorstwa Moniki Mojsiejonek. Dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej (6–8) i uczniów szkół średnich.
Skopiowano
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
1 sierpnia 2022

Fake news and misinformation in our social media.

Artykuł i scenariusz lekcji autorstwa Moniki Mojsiejonek. Dla uczniowiów starszych klas szkoły podstawowej (6–8) i uczniów szkół średnich.
Skopiowano
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
1 sierpnia 2022

Dementujemy fake newsy – gry planszowe offline i online

Artykuł i scenariusz lekcji autorstwa Celiny Świebockiej. Lekcja dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych.
Skopiowano
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
1 sierpnia 2022

Jak rozpoznać i zatrzymać rozpowszechnianie fake newsów

Artykuł i scenariusz lekcji autorstwa Łukasza Kamińskiego. Scenariusz lekcji dla uczniów szkół średnich.
Skopiowano
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
1 sierpnia 2022

Stop fake newsom, tak dla netykiety! Artykuł i scenariusz lekcji autorstwa Małgorzaty Paszkiewicz

Lekcja do klas 7 i 8 szkoły podstawowej oraz dla uczniów szkół średnich.
Skopiowano
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
31 lipca 2022

Dobry start uczniów z doświadczeniem migracji w szkole

Doktor Beata Katarzyna Jędryka z Uniwersytetu Warszawskiego w swoim artykule umieszczonym w czasopiśmie „Języki obce w szkole” (numer 2/2022) diagnozuje i opisuje wyzwania oraz prezentuje autorską koncepcję intensywnego treningu językowego.
Skopiowano
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
31 lipca 2022

Czego potrzebuje współczesna szkoła wielokulturowa? Polszczyzna jako język szkolnej edukacji – refleksje nauczycieli oddziału przygotowawczego

Przedmiotem artykułu jest podsumowanie dwuletnich działań podjętych przez zespół nauczycielek i nauczycieli. Celem tych działań była pomoc dzieciom w jak najszybszym opanowaniu polszczyzny jako języka szkolnej edukacji. Umiejętności komunikacyjne, choć ważne, nie są bowiem wystarczające do osiągnięcia sukcesu edukacyjnego.
Skopiowano
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
30 lipca 2022

„Warszawa dla początkujących, czyli sensoryczny kurs dla młodych przewodników z elementami historii, kultury i języka polskiego jako obcego”

Bezpłatna publikacja, która może stanowić pomoc w nauczaniu języka polskiego, a jednocześnie jest nietypowym przewodnikiem po stolicy z ćwiczeniami. Czytelnicy poznają kolorową, modną, tajemniczą, słodką i dźwięczną Warszawę oraz trasy spacerów, w czasie których będą mogli zwiedzać miasto posługując się zmysłami. Publikacja zawiera słowniczki w języku angielskim i rosyjskim, klucz do ćwiczeń oraz bank pomysłów dla nauczycieli. Publikacja autorstwa Katarzyny Žák-Caplot, opracowana przez Muzeum Warszawy, a wydana przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji.
Skopiowano
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
28 lipca 2022

„Potrzeby językowe uczniów przybywających z zagranicy w zakresie nauczania języka polskiego”

Artykuł opisuje sytuację szkolną osób z doświadczeniem migracji i przedstawia rozwiązania, jakie można wprowadzić w placówkach.
Skopiowano
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
28 lipca 2022

„Widzę cię, czyli o kompetencjach lektora języka polskiego dla uchodźców”

Artykuł na temat edukacji językowej osób z doświadczeniem uchodźczym i migracyjnym. Jak uczyć, a jednocześnie wspierać procesy integracyjne? Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach?
Skopiowano