Raport jest efektem przeprowadzonych przez pracownię Badania i Działania badań jakościowych. Raport pokazuje sukcesy i bariery integracji edukacyjnej a także określa, jakie obszary wymagają natychmiastowego działania. Read More
W dokumencie została przeprowadzona analiza różnorodnych wyzwań dla polskiego systemu edukacji w związku z napływem dzieci Ukraińskich po wybuchu wojny w 2022 roku. W raporcie wskazane zostały także kluczowe wnioski i rekomendacje. Read More
Rezultat dwuletniego projektu „Kompetencje międzykulturowe w wielokulturowych miastach. Warszawa – Berlin”, realizowanego przez samorządy tych miast. Nauczyciele z warszawskich i berlińskich miast, naukowcy i przedstawiciele organizacji pozarządowych przyjrzeli się ocenianiu uczniów cudzoziemskich. Read More
Projekt wspiera dzieci i młodzież uchodźczą z Ukrainy w procesie uczenia się w szkole oraz w integracji z polskim społeczeństwem. Dzięki kompleksowemu podejściu, wspierane są zarówno same dzieci i młodzież, jak i ich otoczenie – nauczyciele, społeczność szkolna i rodzice – w celu zapewnienia młodym ludziom szybkiej asymilacji i trwałych perspektyw na przyszłość. Projekt obejmuje szkolenia online oraz konsultacje psychologiczne dla nauczycieli oraz zajęcia i wyjazdy dla uczniów. Read More
Tekst Zofii Grudzińskiej, w którym autorka rozstrzyga czy obrany kierunek polityki oświatowej państwa wobec uchodźców z Ukrainy jest właściwy. Read More