Fundacja Wspierania Kultury i Języka Polskiego im. Mikołaja Reja

Skopiowano
Fundacja Wspierania Kultury i Języka Polskiego im. Mikołaja Reja
28 lipca 2022

„Metodyka nauczania języka edukacji szkolnej uczniów z doświadczeniem migracji. Metoda JES-PL – matematyka”

Publikacja omawia, czym jest język edukacji szkolnej, i daje wskazówki, jak z nim pracować na lekcjach matematyki. Autorki: M. Pamuła-Behrens, M. Szymańska.
Skopiowano
Fundacja Wspierania Kultury i Języka Polskiego im. Mikołaja Reja
28 lipca 2022

„Polak potrafi! O wielkich Polakach w Polsce i na świecie”

Strona projektu Fundacji im. Mikołaja Reja zawierająca sylwetki 25 wybitnych Polaków z ćwiczeniami i zadaniami rozwijającymi znajomość języka polskiego na różnych poziomach.
Skopiowano
Fundacja Wspierania Kultury i Języka Polskiego im. Mikołaja Reja
18 lipca 2022

„W polskiej szkole. Materiały do pracy z uczniami z doświadczeniem migracji”

Przewodnik wspierający nauczycielki i nauczycieli, którzy pracują z dziećmi z doświadczeniem migracji. Autorki: M. Pamuła-Behrens, M. Szymańska.
Skopiowano
Fundacja Wspierania Kultury i Języka Polskiego im. Mikołaja Reja
17 lipca 2022

„W polskiej szkole” – materiały do pracy w oddziałach przygotowawczych w pierwszym etapie edukacyjnym

Materiały uzupełniające treści polskich podręczników. Ich celem jest pomoc w nauczaniu języka polskiego jako języka edukacji szkolnej.
Skopiowano
Fundacja Wspierania Kultury i Języka Polskiego im. Mikołaja Reja
3 czerwca 2022

Oddział przygotowawczy w polskiej szkole

W poradniku znajdują się informacje związane z tworzeniem oddziałów przygotowawczych: podstawowe zasady, dostosowanie programów nauczania, nauczanie języka polskiego oraz przykładowy scenariusz lekcji języka polskiego.
Skopiowano
Fundacja Wspierania Kultury i Języka Polskiego im. Mikołaja Reja
3 czerwca 2022

Program nauczania języka polskiego jako drugiego dla oddziałów przygotowawczych w szkole podstawowej

Realizacja umożliwi uczniom i uczennicom osiągnięcie poziomu A2. Można modyfikować i dostosowywać program (dobór tematów i treści nauczania, technik i strategii) w zależności od potrzeb danego oddziału.
Skopiowano